sunnuntai 17. maaliskuuta 2019

Vielä ulkomaaneläviä

etelänisolepinkäinen
 Olen joutunut pitämään taukoa kuvien valkkaamisessa, sillä minun on pitänyt olla äidin apuna Seinäjoella. Siellä minulle vihjattiin paikasta, jossa oli nähty päivittäin tiettyyn aikaan peltopyitä. Kun minulla ei peltopyystä ole vielä kuvaa, ryntäsin paikalle kahtena aamuna. Ekana aamuna näinkin lintujen tepastelevan 10 linnun parvena, mutta voi onnetonta! Eiväthän ne odottaneet kuvanottoa. Toisena aamuna tiesin jo, mistä ne voi löytää, joten osasin varoa, mutta niitä ei ollutkaan missään. Olin ehkä liian aikaisin liikkeellä. Lähtöaamuna en enää mennyt paikalle, sillä satoi kovasti ja paikalla oli tosi paljon sulavettä.
Joten Portugalin lintukavalkadi jatkuu.
mustakottarainen

siniharakka

mustaleppälintu

samettipääkerttu koiras

hietatiira

jouhisorsa

lapasorsa

tavi
Tavejakin oli satoja ellei tuhansia. Ja joukko jatkuu kanavassa tuon mutkan takana, ja lisää tuli. Kuvia katsellessa löysin vain pari lapasorsaa tuosta joukosta.
heinätavi
 Sekä yksi heinätavi uiskenteli muuten yhtenäisessä taviporukassa. Ihan kuin muut tavit haluaisivat pitää vähän hajurakoa tuohon erilaiseen lintuun.
merimetso
Merimetsojakin kuivatteli itseään aidanseipäillä.

1 kommentti:

Kvilttaaja kirjoitti...

Hieno havis tuo heinätavi. Muutkin kuvauskohteet ovat hienoja.