sunnuntai 13. huhtikuuta 2014

Riemastuin kovasti


Voi kun minä riemastuin aamulla, kun huomasin, että pitkän tauon jälkeen on taas vihervarpusia. Viime keväänä ei niitä nimittäin näkynyt ollenkaan, mutta toissa vuonna niitä oli paljonkin.
 Muistin sentään ottaa kuvan rouvastakin, vaikka se ei juuri maastosta eroa.
 Rouva on kuin miesten kalsarit jalassa.
 Herra sen sijaan on niin tosi komean värinen hääpuvussaan näin keväällä. Tuntuu että sopivampi nimitys olisi keltavarpunen.
 Vihervarpusia oli melko iso parvi. Ja hämmästyttävän samaan aikaan kuin toissa vuonnakin. Silloin olin kuvannut ensimmäiset linnut 12.5, tänään on 13. päivä eli ovat siis päivän myöhässä!
Pari vuotta vanhoista kuvista löytyi tällainenkin  ikkunan läpi otettu kuva pyjamapukuisesta vihervarpusesta. Linnun on tullut jano, mutta vesi onkin jäässä. Pettyneenä lintu joutuu kääntymään takaisin.
 vihervarpunen

3 kommenttia:

Kirsti kirjoitti...

Hienot kuvat :)

Ela kirjoitti...

Such beautiful birds !
Great shots !
Greetings

Kirlah kirjoitti...

Kirsti: kiitos, vaikka en itse ole kauhean tyytyväinen kuviin. Juuri luin kuvausoppaista, että aloittelijan ei pidä alkaa pienistä, liikkuvista ja kaukana olevista kohteista. Ja minä olen tehnyt juuri niin kuin ei pitäisi.

Minun olisi pitänyt alkaa kuvata hirviä metrin päästä.

Ela: I´m so happy to meet these Eurasian siskins on our garden. The last time I so them was two years ago.