sunnuntai 24. helmikuuta 2019

Portugalin lintuja 1

yöhaikara
 Olin viikon lintumatkalla Portugalissa. Siellä kierrettiin aluetta Lissabon-Mertola-Algarve. En niin tarkkaan tullut tietämään paikkakuntia, sillä aina kun näkyi lintuja, pysähdeltiin. Minulla on nyt tuhansia lintukuvia. Oletettavasti pääasiassa huonoja, sillä putken zuumaus on mennyt rikki ja piti tarkentaa käsin, mikä ei minulta onnistunut hyvin sekään, sillä silmissä kasvaa kaihia. Kuvia en ole saanut edes kaikkia koneelle, sillä tietokoneen muisti ei riitä kaikkiin kuviin, joten pitää vähitellen siirrellä ulkoiselle kovalevylle.
Tässä nyt alkajaisiksi muutama haasteellisimmasta päästä, joita en luullut edes saaneeni kuvatuiksi, sillä olivat niin mahdottoman kaukana. Eivät ole minkäänlaisessa tieteellisessä järjestyksessä, kunhan nyt jostain aloin perata kuvia.
isohaarahaukka
isotrappi
paksujalka
Paksujalkaa ja isotrappia en meinannut millään erottaa kuvista, joten luulin, ettei niitä ollut muistikortille edes tallentunut. Mutta olipa isotrappikin näköjään tullut kuvaan iltavalossa. Minulla on siitä jonain toisena päivänä otettu kaukoputken läpi digiskooppauskuvakin, mutta se on vielä kännykässä.
Olen laskeskellut, että noin 30-40 sellaista lintua sain kuvatuksi, joita minulla ei ennestään ollut.

2 kommenttia:

Susanna Hietanen kirjoitti...

Kuukostaa upealta reissulta :-)
Ihan uusia lintututtavuuksia minulle.

Anne Hagman-Niilola kirjoitti...

Toivottavasti oli kiva reissu!