perjantai 27. toukokuuta 2022

Lintutorneilta nähtyjä

Vasta nyt olen saanut peratuksi pari viikkoa sitten Etelä-Suomessa kuvaamani linnut. Jossain Helsingin seudulla lintutornista kuvattu harmaahaikara, joka tuli näinkin lähelle. Iso joukko majaili kauempana. kovin on minusta eksoottinen lintu.


Tässä yksi kuva, joka on tyyppiesimerkki siitä, millainen kuvaaja minä olen: vasta nyt kuvasta näen, että naurulokilla on kala suussa. Minulla oli muuten sellainenkin kuva, jossa tiirakin oli saanut kalan, mutta kuva on hävinnyt jonnekin tietokoneen syövereihin.


Jollain lintutornilla (en edes muista, missä kaikissa paikoissa kävimme) oli valkoposkihanhiakin, ja pienehkö tappelunnujakka on meneillään.


Tämä on Suomenojalta. Kyhmyjoutsen ilmestyi jostain ruovikosta, ja naurulokit yrittävät sitä hätistää. Mutta joutsen ei välitä mitään. Sitten saapui toinen joutsen ja sama hätistely jatkui.


Jokin sorsalintu lentoon lähdössä. Nekin tarvitsevat pitkän kiitoradan.


Meriharakoita käppäili merenrannalla. Näistä minä tykkään kovasti.

Olkoot nämä viimeiset kuvat tuolta matkalta. Minusta ei matka mennyt ollenkaan huonosti: 50-60 eri lintulajia sain kuvatuksi. Ja luvussa ei tietystikään ole sellaiset, joista kuulin vain äänen, mm. kaulushaikara tai käki.

meriharakka, naurulokki, valkoposkihanhi, kyhmyjoutsen, harmaahaikara

Ei kommentteja: