sunnuntai 26. huhtikuuta 2015

Näitä tänä aamuna

Siitä lähtien kun neljä vuotta sitten sain järjestelmäkameran, olen yrittänyt saada lentävästä taivaanvuohesta kuvaa. Se on helppo tunnistaa lennossa siivistä lähtevästä mäkättävästä äänestä. Keväisin se kiertää talomme yläpuolella kosintalennoillaan. Mutta millään ei osu kameran linssin eteen.
Tänä aamuna minulla oli vielä yöpaita päällä, kun mies ilmoitti taivaanvuohen taas lentävän ulkona. Nyt onnistuin pari kertaa saamaan sen etsimeen. Mutta minkä ihmeen takia pitää aina olla pilvinen sää.Vai olisiko aurinkoisella sittenkään tullut yhtään sen parempaa minun taidoillani. Tästä olen nyt kovasti taas innostunut yrittämään samaa aurinkoisellakin. On tämäkin jo edistystä itselle, vaikkakin muiden mielestä huono kuva.
 Siinä yöpaidassa keskellä pihaa pyöriessäni istahti koivunoksalle varpushaukkakin. Mutta tietysti nurin päin minuun nähden.
Aamuiselle pyörälenkille lähtiessäni otin kuitenkin kamerankin mukaan, vaikka taivas paksussa pilvessä onkin. Laulurastas lauleskeli kuusen latvassa. Ei minulla siitäkään oikein kuvaa tainnut vielä olla. Enkä hyvää kuvaa saanut vieläkään.

taivaanvuohi, varpushaukka, laulurastas

Ei kommentteja: